Košarica

Vaša košarica je prazna

Košarica

Vaša košarica je prazna

Področja družbene odgovornosti

Okolje in podnebje

Kot podjetje vplivamo na okolje in podnebje na različne načine ter nosimo veliko odgovornost do narave, ki nas obkroža. Želimo zmanjšati ogljični odtis in negativne vplive na okolje, zato si nenehno prizadevamo za razvoj podjetja in razmišljamo o trajnostnih rešitvah.

Odgovorno gozdarstvo

FSCTM je okrajšava za Forest Stewardship CouncilTM. Je neprofitna organizacija in sistem označevanja lesa in papirja, ki izvira iz trajnostnega gozdarstva, kjer se upošteva življenje živali in rastlin. Oznaka FSC zadeva tako okoljsko in družbeno kot tudi ekonomsko odgovornost.

V gozdovih FSC ni posekanih več dreves, kot jih lahko gozd naravno nadomesti, in določene so stroge zahteve pri uporabi pesticidov in kemikalij za zaščito vodnega okolja. FSC postavlja tudi številne družbene zahteve, med drugim zagotavlja, da imajo delavci, ki delajo v gozdovih, dostojne delovne pogoje, so ustrezno usposobljeni, opremljeni z varnostno opremo, za svoje delo pa prejmejo pravično plačilo. Avtohtono prebivalstvo in domačini imajo v gozdovih FSC pravico do uporabe gozdov, lokalno območje pa ima koristi od zaslužka od gozda.

JYSK je od leta 2006 član FSC Danska in vse leseno vrtno pohištvo v JYSK-u ima FSC-certifikat (FSCTM N001715).

Vendar to še ni vse. JYSK si nenehno prizadeva za večjo uporabo surovin s certifikatom FSC, do konca leta 2024 pa bo ves les, uporabljen za JYSK-ove izdelke, FSC certificiran.

Poleg tega JYSK prispeva k osredotočanju na odgovorno gozdarstvo in trajnostni les, na primer z dogodkoma FSC week in FSC Design Award, kjer je JYSK eden glavnih sponzorjev.

Boljši bombaž

Bombaž je naravni material, vendar še vedno obstajajo veliki okoljski izzivi, saj se pri običajni proizvodnji bombaža uporablja velike količine pesticidov in vode.

Na srečo obstajajo bolj trajnostni načini proizvodnje bombaža od običajne.

Pri podjetju JYSK želimo prispevati k temu, da bo svetovna proizvodnja bombaža postala bolj trajnostna. Zato smo se zavezali, da bomo do konca leta 2024 nabavili 100-odstotno bolj trajnosten bombaž za vse tekstilne izdelke.

Pod bolj trajnostnim mislimo na organski bombaž, recikliran bombaž ali bombaž, pridobljen v okviru pobude Better Cotton.

Tekstilni izdelki zajemajo precejšen del našega ponudbe, saj vključujejo vse izdelke, pri katerih je vsaj 80 odstotkov teže izdelka izdelano iz tekstila, na primer posteljnina in brisače.

Kaj je pobuda za boljši bombaž (Better Cotton)?


JYSK je član pobude Better Cotton (BCI), ki je največja svetovna pobuda za bolj trajnosten bombaž.

Poslanstvo BCI je: »... izboljšati svetovno proizvodnjo bombaža za ljudi, ki ga proizvajajo, za okolje v katerem raste in za boljšo prihodnost sektorja.«

BCI je usposobil več kot dva milijona kmetov v 23 različnih državah, kako proizvajati bombaž na bolj trajnosten način, na primer z uporabo manj vode in pesticidov ter doseganjem višjih donosov.

Spreminjanje sektorja

Cilj BCI je spremeniti proizvodnjo bombaža v svetovnem merilu, tako da bo dolgoročno ves bombaž proizveden na bolj trajnosten način kot danes. Z drugimi besedami, z določitvijo novega standarda želijo spremeniti celoten sektor.

V JYSK-u smo ponosni, da prispevamo k spremembam v svetovnem sektorju. Zato smo se zavezali, da bomo do konca leta 2024 nabavili 100-odstotno bolj trajnosten bombaž za vse naše tekstilne izdelke.
    

Ravnotežje večine

Bombaža, pridobljenega prek BCI, fizično ni mogoče izslediti od polja do končnega izdelka, ker je ločevanje v celotni dobavni verigi bombaža zelo zapleteno in drago. Z zagotavljanjem enostavnega in cenejšega sistema se bo povpraševanje povečalo in količina boljšega bombaža bo rasla v svetovnem merilu.

Namesto sledljivosti na ravni izdelka BCI deluje s sistemom večinske bilance, ki pokriva celotno svetovno nabavno verigo bombaža. To pomeni, da mora biti tisto, kar pride ven, uravnoteženo s tem, kar je vstopilo. Z drugimi besedami, BCI nenehno spremlja, da je količina bombaža, pridobljenega iz BCI, enaka količini, ki so jo proizvedli BCI certificirani kmetje.
Več o ravnotežju večine si preberite tukaj
 

Globalni standard recikliranja (GRS)


Zmanjšanje količine odpadkov in s tem recikliranje virov je učinkovit način, da spremenite svoj vpliv na okolje in podnebje v pozitivno smer. Zato smo se v podjetju JYSK odločili za sodelovanje z globalnim standardom recikliranja (GRS).

GRS je mednarodni prostovoljni standard za izdelke, ki v skladu z ISO (Mednarodna organizacija za standardizacijo) določa, kdaj je mogoče nekaj označiti kot recikliran material.

Hkrati je standard zagotovilo, da so izdelki z oznako GRS dejansko izdelani iz recikliranih materialov. To je zagotovljeno s sledljivostjo in neodvisnimi revizijami.

Cilj GRS je povečati uporabo recikliranih materialov. Hkrati postavlja GRS tudi stroge zahteve glede družbenih in okoljskih pogojev, v katerih se proizvajajo izdelki. Poleg tega se v izdelkih z oznako GRS ne sme uporabljati škodljivih kemikalij.
Embalaža

Embalaža

V JYSK-u si nenehno prizadevamo, da bi bila naša embalaža bolj trajnostna.

Glavni namen embalaže je zagotoviti, da je izdelek med prevozom zaščiten, tako da imajo naši kupci dobre izkušnje z našimi izdelki. Hkrati se zavedamo pomena pravilne uporabe embalaže in njene čim manjše uporabe.

Stalno spreminjamo materiale, ki se uporabljajo za pakiranje. Trenutno si prizadevamo za novo obliko embalaže, ki bo bolj trajnostna. Trden karton s preprostimi risbami izdelkov bo nadomestil barvne škatle s slikami.

To pomeni, da bomo uporabljali manj barvnega tiska, hkrati pa zahtevamo, da se količina kartona s certifikatom FSC nenehno povečuje. V škatlah nenehno poskušamo zmanjšati količino plastike in polistirena, na primer tako, da jih nadomestimo z embalažo iz kartona, ki jo je mogoče reciklirati.
 

Plastika

Odločili smo se, da iz naše ponudbe izdelkov odstranimo vso plastiko za enkratno uporabo in si še naprej prizadevamo za optimizacijo uporabe plastike, na primer z uporabo reciklirane plastike.


Med drugim smo zamenjali naše sive škatle SMARTSTORE z različico, ki je izdelana iz 100% reciklirane plastike, prav tako pa bomo nenehno uvajali več izdelkov, narejenih iz 100% reciklirane plastike.

CO2

V podjetju JYSK se pri odločanju na splošno osredotočamo na okolje in uporabo virov. Prizadevamo si, da bi čim bolj zmanjšali porabo energije in emisije CO2. Ne glede na to, ali gre za delovanje naših distribucijskih centrov ali za izbiro čistil za naše trgovine.

Vsi naši distribucijski centri in večina naših trgovin so na primer opremljeni z LED osvetlitvijo. V naših distribucijskih centrih imamo tudi številne rešitve, ki zagotavljajo optimalno porabo energije.

Pri transportu naših izdelkov smo osredotočeni tudi na učinkovitost in emisije CO2. Tu se osredotočamo na čim bolj učinkovito uporabo prostora za zmanjšanje števila tovornjakov in zabojnikov, potrebnih za prevoz. V naših distribucijskih centrih imamo tudi posebne stroje, ki kartonske škatle prilagodijo za vsa spletna naročila. To pomeni, da se izogibamo »prevozu zraka« in uporabljamo manj kartona.

Etično in družbeno odgovorna proizvodnja

JYSK-ovi izdelki se proizvajajo v različnih krajih po vsem svetu, zaradi česar postavljamo stroge zahteve za naše dobavitelje. V okviru naših prizadevanj za zagotavljanjem etične in družbeno odgovorne proizvodnje, smo leta 2006, kot eno prvih podjetij na Danskem, postali član amfori Business Social Compliance Initiative (amfori BSCI).

Kot član amfori BSCI-ja se je JYSK pridružil skupnemu Kodeksu ravnanja - z drugimi besedami, skupnemu sklopu pravil, s specifičnimi zahtevami glede pogojev v tovarnah, kjer se izdelujejo JYSK-ovi proizvodi.

Amfori BSCI Kodeks ravnanja je sestavljen iz 11 načeli za etično in družbeno odgovoren način poslovanja. Med drugimi vprašanji, so prepovedani otroško delo, prisilno delo in korupcija, postavljene pa so tudi druge zahteve glede varnosti pri delu, dostojnega delovnega časa in pravice zaposlencev v tovarnah do združevanja v sindikate. Določene so tudi zahteve glede varstva okolja. 

Vsi proizvajalci, ki izdelujejo proizvode za JYSK, morajo sprejeti in upoštevati naš Kodeks ravnanja za dobavitelje, v kateri je vključeno 11 načel Amfori BSCI-ja.

Dialog in vključitev sta pot naprej

V amfori BSCI-ju in JYSK-u smo osredotočeni na nenehno izboljšanje, saj smo prepričani, da sta dialog in vključitev pot naprej, ko gre za izboljšanje družbenih razmer.

Neodvisna tretja stran, ki jo je odobril amfori BSCI, neprekinjeno nadzoruje proizvajalce in ocenjuje kako dobro tovarna spoštuje 11 načel. V primeru katerih koli odstopanj, sporoča o tem BSCI-ju in družbam, ki kupujejo blago od tovarne, da bi lahko v sodelovanju s tovarno našli rešitev. Če gre za resno kršitev, v veljavo stopi tako imenovani protokol ničelne tolerance in je treba nemudoma najti rešitev.

Če pride do katerih koli odstopanj od Kodeksa ravnanja za dobavitelje v tovarni, raje nadaljujemo sodelovanje s proizvajalcem, ker želimo zagotoviti uvajanje sprememb. Če enostavno prekinemo sodelovanje in obrnemo hrbet težavam, se nikoli ne bodo uvedle spremembe. Vendar je za prihodnje sodelovanje ključnega pomena, da v tovarni nastopijo spremembe. Če temu ni tako, moramo prekiniti sodelovanje.

Več o JYSK-ovem sodelovanju z amfori BSCI-jem lahko preberete v JYSK-ovih spletnih novicah na GOJYSK.com.

Danska etična trgovinska iniciativa (Danish Ethical Trading Initiative)

JYSK je član združenja Danish Ethical Trading Initiative (Danske etične trgovinske iniciative), ki je iniciativa sestavljena iz več zainteresiranih strani in ki združuje poslovno skupnost, delavsko gibanje in družbene organizacije. Namen iniciative je spodbujanje akterjev k skupnemu delovanju, z namenom razvijanja etične trgovine in iskanja konstruktivnih rešitev za izzive, s katerimi se soočajo danska podjetja v sodelovanju s svojimi dobavitelji v državah v razvoju in gospodarstvih v vzponu.

Brez škodljivih kemikalij 

Škodljive kemikalije imajo problematične učinke na zdravje in okolje. Zato ima JYSK visoke standarde in postavlja stroge zahteve za dobavitelje.

JYSK ne dovoljuje tako imenovanih SVHC snovi v svojih izdelkih. SVHC je kratica za snovi, ki vzbujajo veliko zaskrbljenost, t. j. ki so lahko problematične za zdravje in okolje. Seznam SVHC snovi je opredeljen s strani Evropske unije, ki ga tudi posodablja.

OEKO-TEX Standard 100 certificiranje

OEKO-TEX je vodila svetovna oznaka za tekstil. Oznaka zagotavlja JYSK-u in njegovim kupcem, da izdelek ne vsebuje nobenih škodljivih ravni snovi, za katere je znano, da so problematične za zdravje.  

Ves tekstil v JYSK-u, t. j. izdelki, pri katerih je vsaj 80 odstotkov teže izdelka narejeno iz tekstila, zadovoljuje OEKO-TEX zahteve in ima večina tekstila v JYSK-u oznako OEKO-TEX standard 100. Ves tekstil pri drugih izdelkih, npr. pri pohištvu, mora zadovoljevati enake standarde kot izdelki, ki nosijo OEKO-TEX certifikat.

OEKO-TEX oznako najdemo tudi na številnih drugih izdelkih, npr. na večini naših prešitih odej in blazin.

OEKO-TEX je prostovoljni sistem označevanja in so njegovi standardi bolj obsežni, kot je zakonodaja Evropske unije. Ko je izdelek označen s oznako OEKO-TEX Standard 100, je celotni izdelek preizkušan na problematične kemikalije - vključno z tistimi deli, ki niso izdelani iz tekstila, npr. zadrgami.

JYSK deluje sistematično pri nadzoru svojih izdelkov. Uporabljamo zunanje preizkuševalne laboratorije, da bi lahko nadzorovali in preizkušali izdelke na škodljive kemikalije ter hkrati zahtevamo od svojih dobaviteljev, da prav tako izvajajo preizkuse in dokumentirajo rezultate.

Organski bombaž s certifikatom GOTS 

V posebni kolekciji, imenovani Scandinavian Sense, ima JYSK številne tekstilne izdelke za kopalnico in spalnico izdelane iz 100% organskega bombaža s certifikatom GOTS.

GOTS je kratica za Global Organic Textile Standard, ki je vodilni svetovni standard v organski proizvodnji, med drugim tudi bombaža. Certifikat GOTS postavlja stroge zahteve tako za izdelke, kot tudi za proizvodnjo. 

Dobro počutje živali

V JYSK-u ne sprejemamo krutosti do živali in so naši dobavitelji dolžni upoštevati pravila, ki smo jih postavili, Kodeks ravnanja za dobavitelje, ki se nanaša na vse naše dobavitelje in kateri, med drugim, določa zahteve glede dobrega počutja živali.

Prešite odeje in blazine sta med našima glavnima izdelkoma in številni med njimi vsebujejo puh in perje. Ko govorimo o dobrem počutju živali v razmerju do puha in perja, je ena izmed glavnih tem: skubljenje puha živim gosem. Metoda je označena kot krutost do živali in je nezakonita v Evropi in v številnih drugih območjih.

JYSK v nobenih okoliščinah ne sprejema puha in perja, ki sta ju oskubli živim pticam. Zato nenehno nadzorujemo našo dobavno verigo v sodelovanju z The International Down and Feather Laboratory (slov. Mednarodnim laboratorijem za puh in perje), IDFL. IDFL je specializiran za inšpekcije v celotni dobavni verigi, vključno s kmetijami in klavnicami.

V JSKY-u želimo imeti le izdelke s puhom in perjem, ki sta stranska produkta živilske industrije. Vsi JYSK-ovi dobavitelji so zavezani po pogodbi k izključni dobavi izdelkov, narejenih iz puha in perja zaklanih ptic. Z drugimi besedami, puh in perje v JYSK-ovih izdelkih prihajata izključno od ptic, ki bi vsekakor bile zaklane, oziroma od ptic, ki so že mrtve pri skubljenju perja.

V svoji ponudbi ima JYSK tudi majhno izbiro živalske kože, kot tudi omejeno število izdelkov, ki vsebujejo volno. Živalska koža, ki se prodaja v JYSK-u prihaja od zaklanih živalih, kar pomeni, da gre za živali, ki bi vsekakor bile zaklane. Živali torej niso bile vzgojene ali zaklane izključno zaradi kože.

JYSK v nobenih okoliščinah ne sprejema »mulesinga« ovc (postopek odstranjevanja kože okoli repa brez anestetika, z namenom preprečevanja okužb, ki jih povzročajo muhe z odlaganjem svojih jajčk). To je posebej poudarjeno v našem Kodeksu ravnanja za dobavitelje, ki so ga dobavitelji dolžni upoštevati.