Košarica

Vaša košarica je prazna

Košarica

Vaša košarica je prazna

Super dnevi: Prihranite do 60% na pisarniške stole in mize, vzmetnice, okrasne blazine, posteljnino...

Klik do akcij

Področja družbene odgovornosti

Globalni cilji

Cilji trajnostnega razvoja Združenih narodov

Leta 2015 so Združeni narodi sprejeli 17 ciljev trajnostnega razvoja (znanih tudi kot globalni cilji) z namenom, da do leta 2030 rešijo nekatere največje izzive planeta in za vse oblikujejo boljšo in trajnostno prihodnost.

Vse članice ZN so dolžne globalne cilje preoblikovati v konkretna dejanja, vendar cilji zadevajo vse, pomembno vlogo pa imajo tudi podjetja in potrošniki.

JYSK se ukvarja z globalnimi cilji, da bi zagotovil, da se naša primarna prizadevanja na področju trajnostnega razvoja in družbene odgovornosti podjetja ujemajo s področji, kjer imamo največji vpliv v celotni vrednostni verigi.

Na podlagi tega dela smo izbrali pet globalnih ciljev, ki so najbolj pomembni za naše poslovanje:

6 (čista voda in sanitarna ureditev)
8 (dostojno delo in gospodarska rast)
12 (Odgovorna poraba in proizvodnja)
13 (Podnebni ukrepi)
15 (Življenje na kopnem).

Poleg tega JYSK prispeva k več globalnim ciljem s sodelovanjem z vodilnimi nevladnimi organizacijami in shemami označevanja ter s podporo dobrodelnim ciljem

Globalni cilj 6 (čista voda in sanitarna ureditev)

Lastno poslovanje podjetja JYSK nima velike porabe vode. V naši dobavni verigi pa temu ni tako.

Velik del naših izdelkov je narejen iz bombaža. Konvencionalna pridelava in predelava bombaža zahtevata velike količine vode. Prav tako se tradicionalno uporabljajo tako pesticidi kot gnojila.

V sodelovanju z nevladnimi organizacijami si prizadevamo zmanjšati porabo vode, pa tudi uporabo pesticidov in gnojil, tako da pomagamo pridelovalcem bombaža pri optimizaciji njihovih procesov pridelave.

JYSK si tudi prizadeva povečati količino recikliranega bombaža v naših izdelkih.

Drugo pomembno področje je zmanjšanje količine vode in kemikalij, ki se uporabljajo pri predelavi bombaža, ter boljše ravnanje z odpadno vodo iz tovarn.

Globalni cilj 8 (dostojno delo in gospodarska rast)

Gospodarska rast je del DNK družbe JYSK, večina dobička podjetja pa gre za ustvarjanje nadaljnje rasti in delovnih mest.

JYSK je družinsko podjetje in odgovoren delodajalec za več deset tisoč zaposlenih v mnogih državah.

JYSK -ova dobavna veriga ustvarja delovna mesta za stotine tisoč ljudi po vsem svetu. Z odgovornim upravljanjem dobavne verige zagotavljamo, da naši dobavitelji ustvarjajo pravične in varne delovne pogoje.


Globalni cilj 12 (odgovorna poraba in proizvodnja)

Kot maloprodajno podjetje je odgovorna poraba in proizvodnja eno od področij, kjer ima JYSK priložnost narediti največjo spremembo, in s tem tudi eno od področij, kjer imamo največjo odgovornost.

JYSK že vrsto let aktivno sodeluje z odgovorno proizvodnjo prek odgovornega upravljanja dobavne verige, vključno z našimi smernicami in kodeksom ravnanja za dobavitelje. Imamo široko paleto družbenih in okoljskih zahtev, ki jih tako sami kot v sodelovanju z zunanjimi organizacijami redno spremljamo.

Močno smo osredotočeni na bolj trajnostne surovine, hkrati pa nenehno uvajamo vse več izdelkov iz recikliranih materialov.

JYSK ima tudi priložnost prispevati k odgovornejši porabi. Delamo z vsem, od bolj trajnostne embalaže do življenjskega cikla izdelka. V sodelovanju z dobavitelji izbiramo in oblikujemo izdelke, ki lahko trajajo dlje. Poleg tega se osredotočamo na izdelke, oblikovane tako, da jih je lažje razstaviti in reciklirati različne dele.

Med svojimi kupci želimo spodbujati odgovorno potrošnjo in nenehno komuniciramo o prednostih izbire izdelkov iz bolj trajnostnih surovin, kot je les s certifikatom FSC TM. Poleg tega podpiramo različne informacijske kampanje nevladnih organizacij, na primer teden FSC in nagrado FSC Design Award.

Globalni cilj 13 (podnebni ukrepi)

6 JYSK priznava, da se podnebje spreminja in da naše poslovanje k temu prispeva. Trdo delamo, da bi bili naši objekti učinkovitejši, da bi prešli na obnovljivo električno energijo in postopoma odpravili fosilna goriva, da bi hitro zmanjšali naš ogljični odtis.

Namen JYSK-a je do leta 2030 prepoloviti emisije toplogrednih plinov, ki nastanejo zaradi napajanja in ogrevanja vseh naših trgovin, distribucijskih centrov, pisarn in vozil v lasti podjetij do leta 2030.

Prav tako sodelujemo z našo dobavno verigo in transportnimi partnerji, da postavimo cilje in zmanjšamo njihove emisije toplogrednih plinov. Naš cilj je biti ogljično nevtralen v vsem, kar počnemo do leta 2050.

Globalni cilj 15 (Življenje na kopnem)

JYSK si prizadeva zmanjšati negativne vplive na okolje zaradi proizvodnje in distribucije naših izdelkov.

Tako pri surovinah kot pri dejanski proizvodnji naših izdelkov sodelujemo z dobavitelji in vodilnimi nevladnimi organizacijami, da bi čim bolj zmanjšali okoljski odtis.

Okolje

Kot podjetje vplivamo na okolje na različne načine ter nosimo veliko odgovornost do narave, ki nas obkroža. Želimo zmanjšati negativne vplive na okolje, zato si nenehno prizadevamo za razvoj podjetja in razmišljamo o bolj trajnostnih rešitvah.

Odgovorno gozdarstvo

FSC® je okrajšava za Forest Stewardship Council. Je neprofitna organizacija in sistem označevanja lesa in papirja, ki izvira iz trajnostnega gozdarstva in ostalih trajnostnih virov, kjer se upošteva življenje živali in rastlin. Oznaka FSC zadeva tako okoljsko in družbeno kot tudi ekonomsko odgovornost.

V gozdovih FSC ni posekanih več dreves, kot jih lahko gozd naravno nadomesti, in določene so stroge zahteve pri uporabi pesticidov in kemikalij za zaščito vodnega okolja. FSC postavlja tudi številne družbene zahteve, med drugim zagotavlja, da imajo delavci, ki delajo v gozdovih, dostojne delovne pogoje, so ustrezno usposobljeni, opremljeni z varnostno opremo, za svoje delo pa prejmejo pravično plačilo. Avtohtono prebivalstvo in domačini imajo v gozdovih FSC pravico do uporabe gozdov, lokalno območje pa ima koristi od zaslužka od gozda.

JYSK je od leta 2006 član FSC Danska in vse leseno vrtno pohištvo v JYSK-u ima FSC-certifikat (FSC® N001715).

Vendar to še ni vse. JYSK si nenehno prizadeva za večjo uporabo surovin s certifikatom FSC, do konca leta 2024 pa bodo izdelki iz lesa, kartona ali papirja imeli certifikat FSC.

Poleg tega JYSK prispeva k osredotočanju na odgovorno gozdarstvo in trajnostni les, na primer z dogodkoma FSC week in FSC Design Award, kjer je JYSK eden glavnih sponzorjev.

Boljši bombaž

Bombaž je naravni material, vendar še vedno obstajajo veliki okoljski izzivi, saj se pri običajni proizvodnji bombaža uporablja velike količine pesticidov in vode.

Na srečo obstajajo bolj trajnostni načini proizvodnje bombaža od običajne.

Pri podjetju JYSK želimo prispevati k temu, da bo svetovna proizvodnja bombaža postala bolj trajnostna. Zato smo se zavezali, da bomo do konca leta 2024 nabavili 100-odstotno bolj trajnosten bombaž za vse tekstilne izdelke.

Pod bolj trajnostnim mislimo na organski bombaž, recikliran bombaž ali bombaž, pridobljen v okviru pobude Better Cotton.

Tekstilni izdelki zajemajo precejšen del našega ponudbe, saj vključujejo vse izdelke, pri katerih je vsaj 80 odstotkov teže izdelka izdelano iz tekstila, na primer posteljnina in brisače.

Kaj je pobuda za boljši bombaž (Better Cotton)?

JYSK je član pobude Better Cotton (BCI), ki je največja svetovna pobuda za bolj trajnosten bombaž.

Poslanstvo BCI je: »... izboljšati svetovno proizvodnjo bombaža za ljudi, ki ga proizvajajo, za okolje v katerem raste in za boljšo prihodnost sektorja.«

BCI je usposobil več kot dva milijona kmetov v 23 različnih državah, kako proizvajati bombaž na bolj trajnosten način, na primer z uporabo manj vode in pesticidov ter doseganjem višjih donosov.

credit: BCI/ Khaula Jamil  

Spreminjanje sektorja

Cilj BCI je spremeniti proizvodnjo bombaža v svetovnem merilu, tako da bo dolgoročno ves bombaž proizveden na bolj trajnosten način kot danes. Z drugimi besedami, z določitvijo novega standarda želijo spremeniti celoten sektor.

V JYSK-u smo ponosni, da prispevamo k spremembam v svetovnem sektorju. Zato smo se zavezali, da bomo do konca leta 2024 nabavili 100-odstotno bolj trajnosten bombaž za vse naše tekstilne izdelke.
    

Ravnotežje večine

Bombaža, pridobljenega prek BCI, fizično ni mogoče izslediti od polja do končnega izdelka, ker je ločevanje v celotni dobavni verigi bombaža zelo zapleteno in drago. Z zagotavljanjem enostavnega in cenejšega sistema se bo povpraševanje povečalo in količina boljšega bombaža bo rasla v svetovnem merilu.

Namesto sledljivosti na ravni izdelka BCI deluje s sistemom večinske bilance, ki pokriva celotno svetovno nabavno verigo bombaža. To pomeni, da mora biti tisto, kar pride ven, uravnoteženo s tem, kar je vstopilo. Z drugimi besedami, BCI nenehno spremlja, da je količina bombaža, pridobljenega iz BCI, enaka količini, ki so jo proizvedli BCI certificirani kmetje.
Več o ravnotežju večine si preberite tukaj
 

Globalni standard recikliranja (GRS)

Zmanjšanje količine odpadkov in s tem recikliranje virov je učinkovit način, da spremenite svoj vpliv na okolje in podnebje v pozitivno smer. Zato smo se v podjetju JYSK odločili za sodelovanje z globalnim standardom recikliranja (GRS).

GRS je mednarodni prostovoljni standard za izdelke, ki v skladu z ISO (Mednarodna organizacija za standardizacijo) določa, kdaj je mogoče nekaj označiti kot recikliran material.

Hkrati je standard zagotovilo, da so izdelki z oznako GRS dejansko izdelani iz recikliranih materialov. To je zagotovljeno s sledljivostjo in neodvisnimi revizijami.

Cilj GRS je povečati uporabo recikliranih materialov. Hkrati postavlja GRS tudi stroge zahteve glede družbenih in okoljskih pogojev, v katerih se proizvajajo izdelki. Poleg tega se v izdelkih z oznako GRS ne sme uporabljati škodljivih kemikalij.
 

Organski bombaž s certifikatom GOTS 

Izbrani izdelki so v JYSK-u izdelani iz 100% organskega bombaža s certifikatom GOTS.

GOTS je kratica za Global Organic Textile Standard, ki je vodilni svetovni standard v organski proizvodnji, med drugim tudi bombaža. Certifikat GOTS postavlja stroge zahteve tako za izdelke, kot tudi za proizvodnjo. 

Embalaža

V JYSK-u si nenehno prizadevamo, da bi bila naša embalaža bolj trajnostna.

Glavni namen embalaže je zagotoviti, da je izdelek med prevozom zaščiten, tako da imajo naši kupci dobre izkušnje z našimi izdelki. Hkrati se zavedamo pomena pravilne uporabe embalaže in njene čim manjše uporabe.

Stalno spreminjamo materiale, ki se uporabljajo za pakiranje. Trenutno si prizadevamo za novo obliko embalaže, ki bo bolj trajnostna. Trden karton s preprostimi risbami izdelkov bo nadomestil barvne škatle s slikami.

To pomeni, da bomo uporabljali manj barvnega tiska, hkrati pa zahtevamo, da se količina kartona s certifikatom FSC nenehno povečuje. V škatlah nenehno poskušamo zmanjšati količino plastike in polistirena, na primer tako, da jih nadomestimo z embalažo iz kartona, ki jo je mogoče reciklirati.
 

Plastika

Odločili smo se, da iz naše ponudbe izdelkov odstranimo vso plastiko za enkratno uporabo in si še naprej prizadevamo za optimizacijo uporabe plastike, na primer z uporabo reciklirane plastike.


Med drugim smo zamenjali naše sive škatle SMARTSTORE z različico, ki je izdelana iz 100% reciklirane plastike, prav tako pa bomo nenehno uvajali več izdelkov, narejenih iz 100% reciklirane plastike.

Podnebje

Do leta 2030 bomo zmanjšali emisije ogljika za polovico

V JYSK-u priznavamo, da se podnebje spreminja in da naše poslovanje k temu prispeva. Trdo delamo, da bi bili naši objekti učinkovitejši, da bi prešli na obnovljivo električno energijo in postopoma odpravili fosilna goriva, da bi hitro zmanjšali naš ogljični odtis.

JYSK je za lastno poslovanje postavil cilje za zmanjšanje toplogrednih plinov v skladu s tem, kar pravijo podnebna znanost, da je treba omejiti globalno segrevanje pod 1,5 ° C.

Namen JYSK-a je do leta 2030 zmanjšati za polovico emisije toplogrednih plinov, ki nastanejo pri napajanju in ogrevanju vseh naših trgovin, distribucijskih centrov, pisarn in vozil v lasti podjetij (izhodišča je l. 2019).

Že nekaj let si prizadevamo, da bi bili naši objekti učinkovitejši. Na primer, prešli smo na LED osvetlitev in namestili senzorje gibanja v skoraj vseh trgovinah, distribucijskih centrih in poslovnih stavbah.

V mnogih naših stavbah postavljamo sončne celice in raziskujemo druge načine za prehod na zeleno elektriko in ogljično nevtralno ogrevanje.

Ogljično nevtralni do leta 2050

Kot trgovec na drobno naš ogljični odtis presega naše lastne dejavnosti. Večina emisij prihaja iz tovarn, ki proizvajajo naše izdelke, in iz ladij in tovornjakov, ki jih pripeljejo v naše distribucijske centre, trgovine in potrošnike.

Ogljični odtis podjetja JYSK kot trgovca ne prihaja zgolj iz naše dejavnosti. Večina emisij prihaja iz tovarn, ki proizvajajo naše izdelke, ter iz ladij in tovornjakov, ki jih pripeljejo v naše distribucijske centre, trgovine in do kupcev. 
Podjetje JYSK bo k določitvi ciljev in k zmanjšanju emisij toplogrednih plinov pozval tudi partnerje v dobavni verigi in prevoznike. 

Cilj podjetja JYSK do leta 2050 je postati ogljično nevtralno v vsem, kar počne.

Etično in družbeno odgovorna proizvodnja

JYSK-ovi izdelki se proizvajajo v različnih krajih po vsem svetu, zaradi česar postavljamo stroge zahteve za naše dobavitelje. V okviru naših prizadevanj za zagotavljanjem etične in družbeno odgovorne proizvodnje, smo leta 2006, kot eno prvih podjetij na Danskem, postali član amfori Business Social Compliance Initiative (amfori BSCI).

Kot član amfori BSCI-ja se je JYSK pridružil skupnemu Kodeksu ravnanja - z drugimi besedami, skupnemu sklopu pravil, s specifičnimi zahtevami glede pogojev v tovarnah, kjer se izdelujejo JYSK-ovi proizvodi.

Amfori BSCI Kodeks ravnanja je sestavljen iz 11 načeli za etično in družbeno odgovoren način poslovanja. Med drugimi vprašanji, so prepovedani otroško delo, prisilno delo in korupcija, postavljene pa so tudi druge zahteve glede varnosti pri delu, dostojnega delovnega časa in pravice zaposlencev v tovarnah do združevanja v sindikate. Določene so tudi zahteve glede varstva okolja. 

Vsi proizvajalci, ki izdelujejo proizvode za JYSK, morajo sprejeti in upoštevati naš Kodeks ravnanja za dobavitelje, v kateri je vključeno 11 načel Amfori BSCI-ja.

Dialog in vključitev sta pot naprej

V amfori BSCI-ju in JYSK-u smo osredotočeni na nenehno izboljšanje, saj smo prepričani, da sta dialog in vključitev pot naprej, ko gre za izboljšanje družbenih razmer.

Neodvisna tretja stran, ki jo je odobril amfori BSCI, neprekinjeno nadzoruje proizvajalce in ocenjuje kako dobro tovarna spoštuje 11 načel. V primeru katerih koli odstopanj, sporoča o tem BSCI-ju in družbam, ki kupujejo blago od tovarne, da bi lahko v sodelovanju s tovarno našli rešitev. Če gre za resno kršitev, v veljavo stopi tako imenovani protokol ničelne tolerance in je treba nemudoma najti rešitev.

Če pride do katerih koli odstopanj od Kodeksa ravnanja za dobavitelje v tovarni, raje nadaljujemo sodelovanje s proizvajalcem, ker želimo zagotoviti uvajanje sprememb. Če enostavno prekinemo sodelovanje in obrnemo hrbet težavam, se nikoli ne bodo uvedle spremembe. Vendar je za prihodnje sodelovanje ključnega pomena, da v tovarni nastopijo spremembe. Če temu ni tako, moramo prekiniti sodelovanje.

Več o JYSK-ovem sodelovanju z amfori BSCI-jem lahko preberete v JYSK-ovih spletnih novicah na GOJYSK.com.

Danska etična trgovinska iniciativa (Danish Ethical Trading Initiative)

JYSK je član združenja Danish Ethical Trading Initiative (Danske etične trgovinske iniciative), ki je iniciativa sestavljena iz več zainteresiranih strani in ki združuje poslovno skupnost, delavsko gibanje in družbene organizacije. Namen iniciative je spodbujanje akterjev k skupnemu delovanju, z namenom razvijanja etične trgovine in iskanja konstruktivnih rešitev za izzive, s katerimi se soočajo danska podjetja v sodelovanju s svojimi dobavitelji v državah v razvoju in gospodarstvih v vzponu.

Brez škodljivih kemikalij 

V JYSK -u smo zelo osredotočeni na izogibanje škodljivim kemikalijam v vseh naših izdelkih in imamo zelo visoke standarde ter stroge zahteve do dobaviteljev.

Snovi, ki vzbujajo veliko zaskrbljenost (SVHC)

JYSK ne dovoljuje tako imenovanih SVHC v nobenem od naših izdelkov.

Nekatere snovi, ki lahko imajo resne in pogosto trajne posledice za zdravje ljudi in okolje, je mogoče opredeliti kot snovi, ki vzbujajo veliko zaskrbljenost (SVHC).

Seznam SVHC opredeljuje in posodablja Evropska unija. Snovi na seznamu so zakonite za uporabo, vendar se je podjetje JYSK odločilo, da teh snovi ne želi v svojih izdelkih.

Ko se na seznam EU SVHC dodajo nove snovi, je o tem obveščen tudi JYSK. Nato bomo kontaktirali naše dobavitelje in jih prosili, naj v šestih mesecih izločijo snovi iz naših izdelkov.

Certifikat OEKO-TEX® Standard 100 

OEKO-TEX® je vodilna svetovna zdravstvena oznaka za tekstil. Oznaka zagotavlja JYSK-u in njegovim kupcem, da izdelek ne vsebuje nobenih škodljivih snovi, za katere je znano, da so problematične za zdravje.  

Vsi tekstilni izdelki v JYSK-u nosijo oznako OEKO-TEX® STANDARD 100. Tekstilni izdelki so vsi izdelki, pri katerih je vsaj 80 odstotkov teže pizdelka izdelanega iz tekstila.

OEKO-TEX® STANDARD 100 oznako najdemo tudi na številnih drugih izdelkih, npr. na večini naših prešitih odej in vzglavnikov.

Ko je izdelek označen z oznako OEKO -TEX® STANDARD 100, je celoten izdelek testiran na problematično kemikalijo - vključno s tistimi deli, ki niso izdelani iz tekstila, npr. zadrge, gumbi in drugi dodatki.

Preizkuse izvajajo neodvisni partnerski inštituti OEKO-TEX®.

Oznaka MADE IN GREEN by OEKO-TEX®

MADE IN GREEN by OEKO-TEX® je prazširitev oznake OEKO-TEX® STANDARD 100, ki poleg zagotavljanja, da izdelek ne vsebuje škodljivih kemikalij, zagotavlja tudi okolju prijazno in družbeno odgovorno.

Oznaka OEKO-TEX® MADE IN GREEN je dodano jamstvo poleg JYSK-ovega kodeksa poslovanja za dobavitelje, ki prav tako določa stroge zahteve glede etične in družbeno odgovorne proizvodnje.

Testiranje in kontrola

JYSK ima visoke standarde in sistematično delamo z nadzorom naših izdelkov. Za nadzor in testiranje naših izdelkov na škodljive kemijikalije uporabljamo zunanja podjetja za testiranje, hkrati pa JYSK od dobaviteljev zahteva, da preverijo in dokumentirajo skladnost.

Dobro počutje živali

V JYSK-u ne sprejemamo krutosti do živali in so naši dobavitelji dolžni upoštevati pravila, ki smo jih postavili, Kodeks ravnanja za dobavitelje, ki se nanaša na vse naše dobavitelje in kateri, med drugim, določa zahteve glede dobrega počutja živali.

Prešite odeje in blazine sta med našima glavnima izdelkoma in številni med njimi vsebujejo puh in perje. Ko govorimo o dobrem počutju živali v razmerju do puha in perja, je ena izmed glavnih tem: skubljenje puha živim gosem. Metoda je označena kot krutost do živali in je nezakonita v Evropi in v številnih drugih območjih.

JYSK v nobenih okoliščinah ne sprejema puha in perja, ki sta ju oskubli živim pticam. Zato nenehno nadzorujemo našo dobavno verigo v sodelovanju z The International Down and Feather Laboratory (slov. Mednarodnim laboratorijem za puh in perje), IDFL. IDFL je specializiran za inšpekcije v celotni dobavni verigi, vključno s kmetijami in klavnicami.

V JSKY-u želimo imeti le izdelke s puhom in perjem, ki sta stranska produkta živilske industrije. Vsi JYSK-ovi dobavitelji so zavezani po pogodbi k izključni dobavi izdelkov, narejenih iz puha in perja zaklanih ptic. Z drugimi besedami, puh in perje v JYSK-ovih izdelkih prihajata izključno od ptic, ki bi vsekakor bile zaklane, oziroma od ptic, ki so že mrtve pri skubljenju perja.

V svoji ponudbi ima JYSK tudi majhno izbiro živalske kože, kot tudi omejeno število izdelkov, ki vsebujejo volno. Živalska koža, ki se prodaja v JYSK-u prihaja od zaklanih živalih, kar pomeni, da gre za živali, ki bi vsekakor bile zaklane. Živali torej niso bile vzgojene ali zaklane izključno zaradi kože.

JYSK v nobenih okoliščinah ne sprejema »mulesinga« ovc (postopek odstranjevanja kože okoli repa brez anestetika, z namenom preprečevanja okužb, ki jih povzročajo muhe z odlaganjem svojih jajčk). To je posebej poudarjeno v našem Kodeksu ravnanja za dobavitelje, ki so ga dobavitelji dolžni upoštevati.