Košarica

Vaša košarica je prazna

Košarica

Vaša košarica je prazna
Moški gleda partnerko, ki zadovoljno spi

Moj partner govori v spanju

Datum:

Kategorija: Nasveti o spanju

Tags: govorjenje v spanju, nasveti za spanje

V temni noči nenadoma zaslišite govorjenje partnerja, ki vneto nekaj razlaga ali nesmiselno govori. Partner govori med spanjem, ne da bi se tega zavedal. Govorjenje med spanjem je pogost pojav - še zlasti pri moških in otrocih.

S partnerjem, ki govori v spanju, lahko celo poskusite poklepetati ali izvedeti kakšno njegovo skrivnost, vendar ne upajte preveč na to. Speči govorec se ponavadi ne spomni ničesar, kar govori. Prav tako ni zagotovo, da je kaj od povedanega resnično. Večino časa ponavadi govori brez smisla. Včasih speči govorec govori o preteklih dogodkih, izkušnjah in odnosih. 

Ne poznamo razlogov, zakaj nekateri ljudje govorijo v spanju. Mogoče je to posledica pomanjkanja spanja.

Govorjenje med spanjem je dokaj pogost pojav

Govorjenje med spanjem je lahko le občasno, v nekaterih primerih pa se lahko dogaja vsako noč. Razlikuje se lahko tudi po trajanju, saj traja v nekaterih primerih le krajši čas, v drugih pa lahko postane kronično in traja več let. Le okoli 5% odraslih redno govori med spanjem, čeprav se to zgodi pri dveh tretjinah odraslih vsaj enkrat na nekaj mesecev.

Speči govorci ponavadi ne govorijo več kot 30 sekund, vendar pa se to lahko zgodi večkrat na noč.

Govorjenje med spanjem se dogaja v vseh fazah spanja

Presenetljivo je, da se lahko to zgodi med vsemi fazami spanja. Zdi se, da se govorjenje pojavi na prehodih med različnimi stopnjami spanja. Lahko se zgodi na prehodu v pravi spanec, ali med prehodaom v fazo REM. Bolj rahel kot je spanec, bolj je govor razumljiv, dokler oseba ne doseže faze globokega spanca, ko se lahko sliši le brbljanje. 

Partner, ki govori med spanjem, vam lahko povzroča nespečnost

Če delite spalnico s partnerjem, ki govori med spanjem, je to lahko zelo moteče za vaš spanec. Najboljši nasveti za odlično spanje so, da sledite rednemu urniku spanja, se dovolj naspite in poskrbite za dobro spalno higieno. To velja za oba partnerja. Pred spanjem se izogibajte tudi alkoholu in težki hrani.

Če to ne pomaga, lahko uporabite ušesne čepke ali si predvajajte beli šum. Seveda pa lahko pomaga pri izboljšanju spanja tudi ureditev spalnice: poiščite ležišče, ki zmanjša učinek obračanja partnerja, npr. ležišče s peno. Investirajte v izdelke, ki zmanjšujejo hrup v spalnem prostoru. Beli šum se že dolgo uporablja kot pomoč pri uspavanju. Pri tem si lahko pomagate s posebnimi napravami ali pa uporabite aplikacijo na pametnem telefonu. Usešni čepki so pri tem problemu v veliko pomoč. 

 

Viri

https://www.sleepfoundation.org/sleep-disorders-problems/sleep-talking

https://www.webmd.com/sleep-disorders/talking-in-your-sleep

https://www.tuck.com/talking-in-sleep/