Košarica

Vaša košarica je prazna

Košarica

Vaša košarica je prazna
Dober spanec za lažje prebujanje

5 nasvetov za lažje prebujanje

Datum:

Kategorija: Nasveti o spanju

Tags: nasveti za bujenje, spanje, cikli spanja, jutranja rutina, količina spanja, test spanja

Je jutranje bujenje in vstajanje vaš vsakodnevni izziv? Če se zjutraj težje prebujate, lahko to zelo negativno vpliva na vaš dan. Če pa to traja dlje časa, lahko vpliva tudi na vaše dobro počutje na sploh. Obstaja več metod, ki vam pomagajo pri lažjem prebujanju. Preverite naših 5 nasvetov, kako zjutraj lažje vstati.

1. Cikli spanja in rutina

Najprej se pozanimajte, koliko spanca potrebujete. Poslušajte vaše telo - nekateri ljudje potrebujejo 7,5 ur spanja, nekateri več, drugi spet manj. Načrtujte vaš spanec tako, da se ne zbudite sredi cikla spanja. Cikli spanja trajajo približno devetdeset minut. V enem ciklu se izmenja več faz spanja, od lažjega spanca do REM faze, v kateri sanjate. Zbujanje sredi spalnega cikla pomeni, da se zbudite zmedeni. Svetujemo vam, da poskusite spati dovolj dolgo, upoštevajoč tudi vaše potrebe po spancu. To pomeni od 6-7,5 ur, tako da zaključite vsaj 4-5 ciklov spanja. 

Ko veste, koliko spanja potrebuje vaše telo, vpeljite redno dnevno rutino. Telo ima rado rutine, zato vam bo hvaležno, če boste redno šli ob isti uri v posteljo ter imeli budilko nastavljeno na isto uro vsako jutro.

Seveda pa lahko še dodatno pripravite vaše telo na rutino. Vsaj eno uro pred spanje pričnite z rutino, kar pomeni, da zmanjšate osvetljenost v prostoru, ugasnete električne aparate in pripomočke, si pripravite toplo kopel, meditirate ali počnete stvari, ki vas veselijo in sprostijo. Tudi te rutine pred spanjem namreč vplivajo na to, kako se zjutraj prebudite.

2. Jutranje bujenje

Najbolj primeren način je, da ob zvonenju budilke sledite rutini. Ne prestavljajte budilke na dodatnih nekaj minut dremeža, da bi pridobili spanec, saj vam le-te ne prinesejo dovolj počitka. To le pomeni, da morate iti bolj zgodaj spat. Seveda pa si lahko dopustite teh nekaj minut dremeža, da se vaši možgani počasi navadijo, da je potrebno vstati.

Ena od rešitev, ki vam pomaga, da ne prestavljate budilko je, da je nimate na dosegu roke. Tako ste primorani vstati, da jo ugasnete. Ko enkrat vstanete, je lažje ostati buden in začeti dan. Ne glede na to, katero metodo izberete, sledite enaki rutini vsako jutro.

3. Vstanite in bodite aktivni že navsezgodaj

Kot že omenjeno zgoraj: pomembno je gibanje, ki stimulira možgane in vaše telo. Odlična sta na primer tudi tek ali joga oz. katerakoli aktivnost, ki vas veseli. Poleg tega, da vas aktivnosti prebudijo, obenem naredite tudi jutranjo vadbo za vaše telo.

Tudi tuširanje prežene zaspanost. Ne skrbite, ni potrebno, da je hladen tuš.

4. Osvetlite sobo

Če se zbudite utrujeni, odstranite zavese, da spustite svetlobo v prostor. Svetloba namreč možganom sporoča, da se je dan že pričel. Lahko si tudi kupite posebne budilke, ki pred zvonenjem postopno oddajajo svetlobo.

5. Naredite si čudovito jutro

Zakaj bi dan pričeli z opravili, ki vam dajejo občutek hitenja? Odločite se, da naj bo vaše prvo jutranje opravilo nekaj za vas prijetnega, da boste tako lažje pričeli dan. Meditirajte, spijte skodelico kave, poslušajte vašo najljubšo glasbo ali kaj drugega, kar vam bo naredilo lepši pričetek dneva.

Želimo vam lep dan!

Viri:

https://www.lifehack.org/articles/productivity/how-wake-immediately-the-morning.html
https://www.rd.com/health/wellness/how-to-wake-up-in-morning/
https://www.lifehack.org/articles/productivity/how-wake-immediately-the-morning.html

PREVERITE, KAKO SPITE

Vas zanima rezultat testa spanja? Izpolnite vprašalnik (kliknite na spodnjo fotografijo) in poglejte rezultate ter nasvete.